Camping La Rocca - Bardolino - Gardameer

Vrijdag 29 juli

Vanmorgen weer wakker worden met strak blauwe lucht. Dit gaat wennen en verveelt nog niet. We hadden plannen zat vandaag, grotten, kanoën of krokodillenpark, maar voor alles moest je je een dag van te voren aanmelden …….. ander keertje dus, we zitten hier nog ruim een week. Vandaag dus weer op de camping, eerst naar het zwembad en vanmiddag met onze eigen opblaasbare kano op de rivier. ’s Avonds is Lonneke nog de Sampzon berg opgelopen. Een pittige wandeling met mooie uitzichten

Donderdag campingdagje

Nadat we vanmorgen vroeg gewekt waren door onze Engelse achter buren (gingen al om 07.00 uur opbreken en hielden hier geen rekening met andere campinggasten !) toch nog een beetje uitgeslapen. Lonneke en Peter weer hun gewenste beweging gedaan voor vandaag. Daarna weer naar het riviertje en ’s middags naar het zwembad. Echt veel meer kan je ook niet doen met dit warme weer !

’s avonds heeft Amber heerlijke pannenkoeken gebakken.

Kortom we genieten en relaxen hier !

Woensdag 27 juli

Vandaag een dagje naar een strandje in de buurt geweest.

Het was er klein maar mooi. Hier kon je van de rotsen afspringen. De meiden begonnen voorzichtig. (Vooral Mila) Maar uiteindelijk sprongen ze van behoorlijk hoge rotsen. Zelfs Lonneke heeft nog van een meter of vier gesprongen.

Het was in het begin van de middag nog wat bewolkt, maar toe uiteindelijk de zon doorkwam was het heerlijk om even af te koelen in het water.

Mila is ’s-Avonds nog naar de bingo geweest met Sanne, en daarna hebben we nog een spelletje Skibbo gespeeld.

Dinsdag

Vanmorgen is Lonneke wezen hardlopen en Peter wezen fietsen. De meiden hebben uitgeslapen. Daarna weer verse broodjes gehaald. Het was al vroeg erg warm (30+) Maar voor de tent is het goed uit te houden. En gelukkig koelt het 's-Nachts lekker af.

Mila heeft een poosje met een buurmeisje gespeeld, (’s-Middags durfde ze er niet meer heen) Na enig aandringen heeft ze toch de stoute schoenen maar aangetrokken en is ze er naartoe gegaan en zijn ze samen in het riviertje gaan spelen. Amber is een hele middag met haar vriendinnen wezen zwemmen. ’s-Avonds zijn we naar de avondmarkt in Vallon Pont d’arc geweest. Heel toeristisch, heel druk maar wel leuk. Vanavond is Amber net als gisteren een beetje aan het rondhangen bij de tafeltennis tafel.

De eerste dag

Vroeg wakker want iedereen was op tijd naar bed gegaan. De kinderen in de buurt zijn trouwens ook behoorlijk vroeg wakker. Gelijk maar even om brood naar het supermarktje. We zijn en poosje naar het riviertje geweest om even af te koelen. Dit ligt op ongeveer 100 meter van onze tent. Je kan er lekker in liggen dobberen, en je mee laten nemen door de stroming. De bodem is wat lastig om overheen te lopen. Het zijn allemaal glibberige keien. ‘s-middags nog naar het zwembad geweest. En net op het moment dat de verveling toesloeg kwamen er twee meiden Amber vragen of ze mee ging zwemmen. Die hebben we niet meer veel gezien. Mila vond het wat lastiger om een vriendinnetje te vinden. De ene was te oud de andere te jong die weer te groot en dan weer te klein.

De heenreis

’s nachts om 03.00 uur ging de wekker en om 03.45 uur zaten we in de auto. Hoewel het erg vroeg was, heeft er niemand meer echt in de auto geslapen. We gingen als een trein het was niet druk op de weg, dus konden we lekker doorrijden. Nog even gestopt in Luxemburg, toch maar niet getankt (ook al is het hier lekker goedkoop) want het was bij de benzinepomp mega druk. Bij Lyon kwamen we helaas in de file terecht, dit heeft ons zeker een uur vertraging opgeleverd. Daarna nog een paar keer langzaam gereden, maar om 16.15 uur kwamen we aan op La Bastide en Adreche. Het was rond de 25gr, dus toch wel pittig warm om te vouwwagen op te zetten. Maar om zeven uur stond alles en hebben we een verkennend rondje over de camping gedaan. Onze eerste indruk: een redelijk kleine Hollandse camping waar veel te doen is met wonderschone natuur !

Voorbereidingen voor de vakantie

Zondag vertrekken we, hoe vroeg weten we nog niet. Amber wil om 03.00 uur, maar dat vinden wij wel errug vroeg.